toystick

اخبار بازی ها و پلتفرم های بازی روز دنیا

toystick

اخبار بازی ها و پلتفرم های بازی روز دنیا

toystick

این سایت بروز ترین بازی ها و لوازم الکتورنیکی رو انتخاب تجزیه و تحلیل می کند و از بروز ترین امکانات استفاده می کند تا بهترین سایت تجزیه و تحلیل بازی های ویدویی و کنسول های بازی و لوازم الکتورنیکی باشد


با تشکر فراوان از بازدید کندگان و دنبال کنندگان عزیز

مهرداد چشمی
ریس سایت toystik

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
پیوندها

50تا از بهترین بازی های کامپیوتر

Tuesday, 19 February 2019، 08:30 PM

. “Devil May Cry”

Devil May Cry

امتیاز منتقدین: ۹۴ از ۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۶ از ۱۰

خلاصه داستان : این بازی که در لیست بهترین بازی های ویدیویی تاریخ تا به امروز قرار گرفته است، حکایت از این دارد که در یک کلان‌شهر بزرگ واقع در آمریکا، مردی به نام دانته، بازرس خصوصی در حوزه ماورالطبیعه به دنبال انتقام مرگ مادر و برادرش است. جهان در انتظار دانته است؛ چرا که دانته یک فرد معمولی نیست و با در دست داشتن شمشیر پدرش باید وارد قلمرو شیاطین شود و انتقام بشر را از آنها بگیرد.

پلتفرم :  آی او اس، پلی استیشن ۲، پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، PC

۴۹. “Tony Hawk’s Pro Skater 4”

Tony Hawk's Pro Skater 4

امتیاز منتقدین: ۹۴
امتیاز کاربران: ۸.۴

خلاصه داستان بازی: “مهارت‌های خود را ارتقا دهید، امتیاز کسب کنید و آنچه را که در رابطه با Go Pro به دست آورده‌اید، نشان دهید. این بازی ۱۹۰ هدف بسیار سخت دارد و بدون محدودیت زمانی و یا هر محدودیت دیگری در هنگام بازی با چالش‌های خاصی روبرو می‌شوید. هر چه به مرحله بالاتری برسید، بازی سخت تر می‌شود و به علت طراحی بازی به صورت گروهی و چند نفره، توانایی رقابت با دیگر اسکیت بازان را نیز خواهید داشت. علاوه بر آن، شما قادر به سفارشی کردن و تغییر بازی نیز خواهید بود.”

پلتفرم :  ایکس باکس، پلی استیشن، پلی استیشن ۲، GameCube ،Game Boy Advance ،Tapwave Zodiac ،OS X ،PC

۴۸. “Call of Duty: Modern Warfare 2”

Call of Duty: Modern Warfare 2

امتیاز منتقدین: ۹۴
امتیاز از کاربران: ۶.۴
خلاصه داستان بازی: “جنگ‌افزارهای مدرن ۲، یک مبارزه تهاجمی و قهرمانانه است که بازیکنان آن در هر لحظه با تهدیدات و خطرات جدیدی رو به رو می‌شوند تا دنیایی که در آستانه سقوط و فروپاشی است را نجات دهند. Call of Duty : Modern Warefare 2 به عنوان یکی از بهترین بازی های ویدیویی تاریخ ، دارای یک حالت گیم پلی متفاوت است که از بازی دو نفره در عملیات مختلف و بازی به طور آنلاین گیمرها پشتیبانی می‌کند. ویژگی‌های ذکر شده در مورد این بازی، نسبت به نسخه‌های قبل موجب منحصر به فرد بودن شرایط بازی در این نسخه می‌شود. برخی از ماموریت‌های این نسخه محدودیت زمانی دارند و برای رسیدن به هدف در سایر مأموریت‌ها، محدودیت زمانی ندارند.
پس از با موفقیت به پایان رسیدن هر ماموریت، امتیاز شما افزایش می‌یابد و سطح سخت‌تری از بازی را در ماموریت‌های بعدی تجربه خواهید کرد. علاوه بر آن در هر مرحله قادر به مشاهده رکورد بهترین بازیکن آن ماموریت در سطح جهان خواهید بود. به لطف قابلیت بازی آنلاین این نسخه از بازی، شاهد قابلیت‌های جدید، حالات بازی متفاوت و اختصاصی هستیم. به این معنی که، هر بازیکن قادر به طراحی یک مرحله و ماموریت است. مهمات مختلف، شات‌گان‌ها و اسلحه‌های متنوع و نارنجک‌های متفاوت موجب هیجان‌انگیزتر شدن این بازی جنگی شده‌است.
در این نسخه از بازی جنگ مدرن ۲، جلیقه ضد گلوله، پرتاب تجهیزات مثل چاقو و یا کاور ضد انفجار و کارگذاری مین و در بخش سلاح‌های سنگین نیز ضد هوایی، AC130 سنتری و سلاح‌های مجهز دید در شب و البته اسنایپ‌های جدید را مشاهده می‌کنیم.”
پلتفرم : ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳، PC،OS X

۴۷. “Final Fantasy IX”

Final Fantasy IX

امتیاز منتقدین: ۹۴
امتیاز کاربران: ۸.۹

خلاصه داستان بازی:  “فاینال فانتزی IX به ریشه‌های اصلی خط داستان فاینال فانتزی بر می‌گردد. آخرین فاینال فانتزی برای پلی استیشن ارائه شده است. در این نسخه از بازی، از کاراکترهای شخصیتی، محیط و وسایل نقلیه با جزئیات دقیق که گرافیک بسیار بالایی هم دارند، استفاده شده است. علاوه بر این، در این نسخه از بازی که در لیست بهترین بازی های ویدیویی تاریخ تا به امروز قرار گرفته، ویژگی‌های جدیدی مثل سیستم ارتقا خط سیر داستان که به Active Time Event  معروف است، را مشاهده می‌کنیم. این ویژگی علاوه بر تبدیل این نسخه به یک بازی به یادماندنی، قدمی مهم در مسیر ساخت سری های بعدی آن به شمار می‌آید.”

پلتفرم :  پلی استیشن، آی او اس، اندروید، پلی استیشن ۴، PC

۴۶. “BioShock Infinite”

BioShock Infinite

امتیاز منتقدین: ۹۴
امتیاز کاربران: ۸.۵

خلاصه داستان بازی: “هنگامی که ایالت متحده امریکا به عنوان سمبل قدرت جهانی در دنیا به رسمیت شناخته شد، کمپانی کلمبیا همواره تلاش می‌کرد تا این مفهوم را توسط محصولاتش به مخاطبین خود القا کند. داستان این بازی در مورد شهری‌ست که در ابرها ناپدید شده و قهرمان آن باید به دنبال فردی در یک مکان ناشناخته بگردد، از این رو در این بازی با داستانی جدید روبرو هستیم. قهرمان این بازی به عنوان مامور سابق و معروف FBI بوکر دویت به ایفای نقش می‌پردازد و برای یافتن و نجات الیزابت که دختر جوانی است که از بچگی در زندان بوده است، به شهر گمشده فرستاده می‌شود.
در ادامه این داستان این مامور و الیزابت روابطی عاطفی برقرار می‌کنند و بوکر دویت به تقویت توانایی‌هایش می‌پردازد، در حدی که دو نفری تصمیم به فرار می‌گیرند. آن ها برای فرار، به معنای واقعی کلمه باید از آسمان به پایین سقوط کنند. در مسیر رسیدن به زمین آنها با دشمنان آسمانی زیادی روبرو می‌شدند و دویت، قهرمان داستان باید با این دشمنان در بین ابرها و یا خارج آنها با استفاده از تجهیزات و توانایی هایی که در اختیار دارد، بجنگد.”
پلتفرم : پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰، او اس X، لینوکس، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، PC

۴۵. “World of Goo”

World of Goo

امتیاز منتقدین: ۹۴
امتیاز کاربران: ۸.۸
خلاصه داستان بازی: “یکی دیگر از بهترین بازی های ویدیویی تاریخ بازی World of Goo است. این عنوان یک بازی فکری مبتنی بر فیزیک است. میلیون‌ها توپ Goo که در دنیای زیبای Goo زندگی می‌کنند، نمی‌دانند که در یک بازی هستند و بسیار هم خوشمزه هستند!”
پلتفرم :  او اس x، آی او اس، اندروید، بلک بری او اس، Nintendo Switch ،Wii ،PC

۴۴. “Metal Gear Solid V: The Phantom Pain”

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

امتیاز منتقدین: ۹۵
امتیاز کاربران: ۷.۴
خلاصه داستان بازی: “بعد از سری اول و موفق این بازی که به زیر زمینی‌ها معروف بود، این نسخه از بازی بیانگر قصه شخصیت اصلی داستان و رییس بزرگ (snake) است. در حقیقت Metal Gear Solid V جزو اولین کارهای تهیه کننده و کارگردان معروف هیدئو کوجیما است، که در این داستان به طراحی خط داستانی آزادی پرداخته که در فرانچایز متال گیر بی‌سابقه بوده است و این بازی را در جمع بهترین بازی های ویدیویی تاریخ قرار داده است.”
پلتفرم :  پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، PC

۴۳. “Portal 2”

Portal 2

امتیاز منتقدین: ۹۵
امتیاز کاربران: ۸.۴
خلاصه داستان بازی: “پورتال ۲ ینیز کی دیگر از بازی های قرار گرفته در لیست بهترین بازی های ویدیویی جهان تا به امروز است، در حقیقت این بازی دنباله‌ای از عنوان “۲۰۰۷ Game of the year” است که بیش از ۳۰ میلیون در سراسر جهان انتشار یافت. پورتال ۲ به طرفداران خود وعده داده است که در نسل بعدی بازی‌های خود به خط داستانی خلاقانه‌تر و تاثیرگذارتر بپردازد و همچنین از موسیقی متن زیباتری استفاده کرده و امکان بازی گروهی را فراهم کند.”
پلتفرم :  مک، لینوکس، پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰، PC

۴۲. “Madden NFL 2003”

Madden NFL 2003

امتیاز منتقدین: ۹۵
امتیاز کاربران: ۷.۵
خلاصه داستان بازی: “آنلاین بازی کنید و در یک انجمن آنلاین با دیگر بازکنان جهان به چت و تبادل نظرات بپردازید و یا اینکه با تیم های دیگر از راه دور بازی کنید.
گزارشگر: هر بازی به صورت تصادفی عوض می‌شود که در آن از گزارشگران و آنالیزورهای معروف مثل مادن و مایکلز بهره برده است.
مینی کمپ‌ها: بر اتوبوس جان مادن سوار شوید و به همه شهرهایی که در آن ها مسابقات NFL  برگزار می‌شود بروید، تمرینات را انجام داده و مهارت‌های خود را ارتقا دهید.
ساخت یک دفترچه یادداشت بازی: شما می‌توانید مسیرهای دریافت توپ، جایگاه و استقرار بازیکنان و دیگر نقش‌های بازیکنان خود را در دفترچه یادداشت بازی بنویسید. بیش از ۳۰ سال است که با برگزاری هر لیگ NFL این بازی و بازیکنان و تیم‌هایش به روز می‌شوند و نسخه‌های جدیدی ارائه می‌شوند.”
پلتفرم :  پلی استیشن، پلی استیشن ۲، ایکس باکس، GameCube، Game Boy Advance، PC

۴۱. “The Last of Us”

The Last of Us

امتیاز منتقدین: ۹۵
امتیاز کاربران: ۹.۲
خلاصه داستان بازی: “بیست سال پس از یک بیماری همه‌گیر، یک شهر دوباره به آن دچار شد به گونه‌ای که شهروندانی آلوده به این ویروس، دیوانه می‌شدند و افرادی که سالم بودند باید برای حفظ بقا و به دست آوردن سلاح، این بیماران را یکی یکی می‌کشتند. جوئل که یکی از بازماندگان سالم این شهر است که استخدام شده تا دختری چهارده ساله به نام الی که در یک قرنطینه خشن نظامی به سر می‌برد، را فراری دهد. اما با فراگیر شدن این ویروس در بین اهالی شهر،  کاری که بسیار ساده به نظر می‌آمد به یک ماموریت خطرناک در کل کشور تبدیل شد.”
پلتفرم :  پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴

۴۰. “The Legend of Zelda: Majora’s Mask”

The Legend of Zelda: Majora's Mask

امتیاز منتقدین: ۹۵
امتیاز کاربران: ۹.۲

خلاصه داستان بازی:  “با این بازی که یکی از بهترین بازی های ویدیویی تاریخ به حساب می‌آید، در جهانی موازی سیر خواهید کرد. جمجمه کودکی به نام لینک، قهرمان اصلی این بازی است، که با وجود خطرات زیاد، می‌خواهد از طریق یک قبر  راهی برای ارتباط آن جهان و جهان واقعی پیدا کند.  یک جادو به نام Majora’s Mask قدرت شومی دارد که باعث ویران شدن شهروندان شهری مثل ترمینا شده است؛ فروپاشی ماه، که تکه‌های آن به سمت دنیا در حال حرکت است، مشکل بزرگ این شهر است. لینک، تنها ۷۲ ساعت فرصت دارد تا مانع این فاجعه شود.”

پلتفرم :  Nintendo 64, Nintendo 3DS

۳۹. “The Legend of Zelda: A Link to the Past”

The Legend of Zelda: A Link to the Past

امتیاز منتقدین: ۹۵
امتیاز کاربران: ۹.۱
خلاصه داستان بازی: “یکی دیگر از بهترین بازی های ویدیویی تاریخ نسخه دیگری از سری بازی‌های Legend of Zelda است. در ارتباطی بین دنیای حال و گذشته، لینک از دنیای روشن به دنیای تاریک مسافرت می کند و خط سیر اصلی این بازی ابطال طلسم هیولاها و کشف بزرگترین راز Hyrule است.”
پلتفرم :  Super Nintendo Entertainment System, Game Boy Advance, Virtual Console (various platforms)

۳۸. “Halo 2”

Halo 2

امتیاز منتقدین: ۹۵
امتیاز کاربران: ۸.۲
خلاصه داستان بازی: “بیگانگان فضایی برای از بین بردن تمام نسل بشر را از بین ببرند عهد بسته‌اند و  فردی به نام رییس بزرگ که در حقیقت یک ابرسرباز جهش یافته ژنتیکی است، تنها کسی است که قادر به جلوگیری از این کار است. قهرمان داستان، رئیس بزرگ در بازی هالو ۲ بازگشته و با وسایل تجهیزاتی جدیدش به جنگ با بیگانگان می پردازد. در این نسخه هالو ۲ می توانید به برقراری تعامل با محیط اطراف بپردازید و همزمان به دو اسلحه مجهز شوید و تجهیزات بیگانگان را از فاصله دور هدف بگیرید و یا حتی قادر به تغییر زاویه دوربین بازی خواهید بود که با این کار حرکات بیگانگان را مشاهده خواهید کرد. برای بازی کردن به صورت گروهی کافیست به  xbox live مجهز باشید.”
پلتفرم :  ایکس باکس، ایکس باکس وان

۳۷. “Gran Turismo 3: A-Spec”

Gran Turismo 3: A-Spec

امتیاز از منتقدین: ۹۵
امتیاز از کاربران: ۸.۵ از ۱۰
خلاصه داستان بازی: “یکی دیگر از بهترین بازی های ویدیویی تاریخ بخش سوم از سری بازی‌های اتومبیل رانی Gran Turismo است. با اضافه شدن دو پیست جدید یعنی پیست توکیو و پیست گرن پری مونت کارلو و همچنین افزایش ماشین های حاضر در این بازی (از وایپرها تا مینی کوپرها) و البته موسیقی متن زیبا با صدای لنی کرویتز و جیمی هندریکس، این بازی آماده اجراست.”
پلتفرم :  پلی استیشن ۲

۳۶. “Red Dead Redemption”

Red Dead Redemption

امتیاز منتقدین: ۹۵
امتیاز کاربران: ۸.۹
خلاصه داستان بازی: “این بازی توسط Rockstar San Diego طراحی شده است و از آن تحت عنوان دنباله بازی Red Dead Revolver که در سال ۲۰۰۴ ارائه شد، یاد می‌شود.این بازی یک عنوان در ژانر وسترن است که در ابتدای قرن بیستم درست هنگامی که اهالی بی قانون بعضی از سرزمین‌ها می خواستند قدرت کشور را در دست بگیرند و در صدد رقم زدن عصر صنعتی بودن، اتفاق می‌افتند. شخصیت اول این بازی جان مارستون نام دارد، که ماجراجویی‌های او در مرزهای آمریکا اتفاق می‌افتد.
راک استار با ارتقا بخشیدن به موتور محرک این بازی، یک بازی با محیط باز را ارئه می دهد که کاراکتر نقش اصلی آن باید کارهایی از قبیل سرکشی به شهرهای مرزی، گشت و گذار در حیات‌وحش، کوه نوردی، هفت تیر کشی و مبارزه، ملاقات با شخصیت‎های مختلف و چالش با آخرین بازمانده‎های غرب وحشی را انجام دهد.”
پلتفرم :  ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳

۳۵. “The Legend of Zelda: Collector’s Edition”

The Legend of Zelda: Collector's Edition

امتیاز منتقدین: ۹۵ از ۱۰۰
امتیاز کاربران: ۹ از ۱۰

خلاصه داستان بازی: “با تهیه کردن یک CD از سری بازی‌های کلاسیک زلدا، صاحب ۴ بازی کلاسیک این سری که شامل بازی های افسانه زلدا: زلدا ۲ ، ماجراهای لینک، افسانه زلدا: دوران اوکارینا، افسانه زلدا:ماسک Majora است، خواهید شد.”

پلتفرم :  سیستم سرگرمی نینتندو، کنسول مجازی (سیستم عامل های مختلف)

۳۴. “LittleBigPlanet”

LittleBigPlanet

امتیاز منتقدین: ۹۵
امتیاز کاربران: ۶.۸
خلاصه داستان بازی: “بازیکنان بازی LittleBigPlanet در سیاره‌ی سبز و آبی یکدیگر را ملاقات می‌کنند و با ویژگی های فردی جالب شخصیت‌های خود به بازی می‌پردازند و توسط شبکه پلی‌استیشن با گیمرهای دیگر در تمام دنیا ارتباط برقرار می‌کنند. طراحی این بازی به صورتی است که اول بازیکنان قدرت و مهارت‌های خاص خود را یاد می‌گیرند و بعد از آن به صورت فیزیکی با محیط اطرافشان ارتباط برقرار می‌کنند. در این بازی، مکان های مختلفی برای کشف و ساخت منابع مختلف موجود است که با بهره بردن از این منابع باید به حل معماهای بازی بپردازید. این بازی فکری نیازمند هوش بالا و کار تیمی است.
شخصیت‌های آن در این چیدمان سه بعدی می‌توانند هر چیزی را تغییر بدهند . اولین گام، طراحی و ساخت اشیا مختلف و حرکت دادن آن‌ها است که دیگر بازیکنان بازی نیز قادرند آنها را ببینند. با ارتقا مراحل بازی، سطح بازی سخت‌تر نمی‌شود و یادگیری مهارت‌ها نیز سخت نخواهد بود و بازیکنان می‌توانند دنیای‌شان را مطابق میل‌شان بسازند و در آن به اکتشاف بپردازند و هنگامی که این محیط ساخته شد، حالا آن‎ها می‌توانند از دیگران دعوت کنند تا وارد دنیای آنها شده و اسرار دنیای آن‎ها را کشف کنند. تمامی این نکات بازی LittleBigPlanet را در جمع بهترین بازی های ویدیویی تاریخ قرار می‌دهد.
پلتفرم : پلی استیشن ۳ ، پلی استیشن ۴

۳۳. “Grand Theft Auto: Vice City”

Grand Theft Auto: Vice City

امتیاز منتقدین: ۹۵
امتیاز کاربران: ۸.۷
خلاصه داستان بازی: “به شهر وایس و سال ۱۹۸۰ میلادی خوش آمدید. تامی ورسیتی، وقتی پس از یک مدت طولانی با حداکثر امنیت دوباره به خیابان‌های شهر لیبرتی بازگشت، رئیس سابقش Sonny Forelli او را به شهر وایس فرستاد. هر دو آن‌ها از بازگشت دوباره به شهر کمی هراسان بودند و به همین خاطر، به نظرشان در پیش گرفتن راه جنوب ایده مناسبی بود. اما به خاطر شروع بلوا و هرج و مرج در شهر نایس در بدو وردشان، همه چیز همانطور که انتظار داشتند، پیش نرفت. آنها هم هیچ پول و کسب و کاری نداشتند و سانی برای پس گرفتن پول خود به این شهر برگشته بود.
اما کوبایی‌ها و افراد شرور و اراذل شهر وایس در برابر خواسته آن‌ها مقاومت کردند. بسیاری از شهروندان وایس طالب مرگ تامی بودند و تنها راه نجات او جنگ و اثبات حقانیتش بود. در بازی Vice City انواع ماشین‌ها مطابق هر سلیقه‎ای وجود داشت. برای کسانی که عاشق سرعت هستند، موتور و ماشین‎های پیشرفته و برای علاقه‎مندان به ورزش هم وسایلی مناسب با آن‎ها به چشم می‎خورد و حتی برای افرادی که برای آزادی‌شان تصمیم به فرار گرفته‎اند هم هلی کوپتری وجود دارد که با سوار شدن در آن قادر به مشاهده شهر زیبای وایس از فراز آسمان خواهند بود.این موارد خلاصه‌ای از جذابیت‌هایی است که این نسخه از بازی GTA را در زمره بهترین بازی های ویدیویی تاریخ قرار می‌دهد.”
پلتفرم :  پلی استیشن ۲، ایکس باکس، پی‌سی، مک، آی او اس، اندروید، فایر او اس

۳۲. “Grand Theft Auto: San Andreas”

Grand Theft Auto: San Andreas

امتیاز منتقدین: ۹۵
امتیاز کاربران: ۹
خلاصه داستان بازی: “پنج سال پیش کارل جانسون از فشارهای زندگی در لوس سانتوس واقع در سن آندریاس فرار کرد. شهری که با وجود اراذل شرور در نقاط مختلفش به چند تکه تقسیم شده بود و با مشکلات مواد مخدر و قاچاق دست و پنجه نرم می‎کرد. در حقیقت هنرپیشه‎ها و میلیونرها در این شهر هیچ معامله‎ای را انجام نمی‎دادند. در حال حاضر، اوایل دهه ۹۰ است، کارل تصمیم دارد به خانه برگردد.
مادر وی به قتل رسیده و خانواده‎اش هر کدام به سویی رفته و دوستان دوران بچگی‌اش نیز هر کدام گرفتار دردسر شده‌اند. در بازگشت به خانه، برخی از پلیس‌های فاسد شهر او را به جرم قتل همسایه‌اش دستگیر کردند. حال کارل جانسون باید علاوه بر حفظ جان خانواده‌اش، به بازگشت آرامش و کنترل خیابان‌های شهر نیز بپردازد.”
پلتفرم : پلی استیشن۲، پی‌سی، ایکس باکس، ایکس باکس ۳۶۰، مک، پلی استیشن ۳، آی او اس، اندروید، ویندوز فون، فایر او اس

۳۱. “Baldur’s Gate II: Shadows of Amn”

Baldur's Gate II: Shadows of Amn

امتیاز منتقدین: ۹۵
امتیاز کاربران: ۹.۲
خلاصه داستان بازی: “این بازی از داستان حماسی که در بالدور گیت اتفاق افتاده است، الهام گرفته شده است؛ داستان این RPG در کرانه جنوبی ساحل شمشیر  که منطقه‌ای ثروتمندنشین و فراموش شده به نام Amn نام دارد، جریان دارد. این بازی، شامل  ۳۰۰ جادو و ۱۳۰ نوع هیولا است که نسبت به نسخه اول آن که ۱۳۰ جادو و ۶۰ هیولاداشت، افزایشی چشمگیر محسوب می‌شود و به عنوان یکی از بهترین بازی های ویدیویی تاریخ شناخته می‌شود.”
پلتفرم :  پی‌سی، مک، لینوکس

۳۰. “Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty”

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

امتیاز منتقدین: ۹۶
امتیاز کاربران: ۸.۷
خلاصه داستان بازی: “بازی Metal Gear Solid 2 یک عنوان اکشن مبتنی بر مخفی شدن و مبارزه بوده که به عنوان یکی از بهترین بازی های ویدیویی تاریخ شناخته می‌شود. از زمان حادثه‌ی جزایر Moses Shadow، اطلاعات فناوری فوق پیشرفته و سری متال گیر از طریق ماشین‌های Revolver Ocelot در بازار سیاه فاش شد. در نتیجه، انواع مختلف متال گیر در نقاط مختلف جهان به وجود آمدند و هر کدام سلاح‌هایی با تجهیزات قوی و قدرتی به اندازه بمب‌های هسته‌ای در اختیار گرفتند.
در همین هنگام،فردی به نام سالید اسنیک که عضو گروه ضد متال گیر موسوم به خیرخواهان است، راه‌هایی را در نیروی دریایی ارتش امریکا یاد گرفت که از طریق آن بر انواع متال گیر غلبه می‌کند و به صورت سری، به مکانی نامعلوم اعزام می‌شود. برای این که او غلبه بر یکی از ماشین‌های جدید متال گیر را یاد بگیرد، باید خود را در تانکری پنهان کرده و با آن ماشین به هاسدون ریور برود. اما درست هنگام شروع ماموریت اسنیک، توسط گروهی مسلح که قصد دزدیدن متال گیر جدید برای اعمال فکرهای شوم خود را دارند، از کشتی گروگان گیری می‌شود.”
پلتفرم :  پلی استیشن ۲، ایکس باکس، ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن۲، پلی استیشن ویتا

۲۹. “Gran Turismo”

Gran Turismo

امتیاز منتقدین: ۹۶
امتیاز کاربران: ۸.۸
خلاصه داستان بازی: “به پیشرفته‌ترین مسابقه‌ای که تاکنون در دنیا ساخته شده، خوش آمدید. در این بازی هیجان انگیز ۱۱ ماشین مسابقه پرسرعت را در محیط‌های جذاب در اختیار خواهید داشت. چابکی در رانندگی، مهارت کنترل و واکنش‌های سواری ماشین در این بازی حسی مطلوب خواهد بود و وقتی در حال انجام این بازی هستید، احساس رانندگی با یک ماشین واقعی را تجربه خواهید کرد. دنیای خارق‌العاده بازی گرن توریزمو را به عنوان یکی از بهترین بازی های ویدیویی جهان حتما تجربه کنید.”
پلتفرم :  پلی استیشن

۲۸. “The Legend of Zelda: The Wind Waker”

The Legend of Zelda: The Wind Waker

امتیاز منتقدین: ۹۶
 امتیاز کاربران: ۸.۹
خلاصه داستان بازی: “در سری نهم افسانه زلدا، ماجراهای لینک در گیم کیوب با ظاهری جدید و ساده اما با پایبندی به آیین سری‌های پیشین ادامه دارد. در این بازی ترکیبی از صحنه‌های اکشن شمشیرزنی کلاسیک و داستان‌های معمایی درون بازی را مشاهده می‌کنیم که همه آن‌ها در قالب خط سیر اصلی داستان پیش می‌روند اما ظاهر گرافیکی جدیدی که در سری نهم به کار رفته، موجب هنری شدن این بازی شده و  برای نخستین بار دریانودری انفرادی لینک در دریا را می‌بینیم. در این داستان حماسی به لینک کمک کنید.
در این بازی که جزو بهترین بازی های ویدیویی دنیا تا به امروز است، با هیولاهای ترسناک و عجیب معماهای سخت و شخصیت‌های فراموش نشدنی مانند کاراکتر آریل در حین بازی مواجه می‌شوید. آریل خواهر لینک است که دزدیده شده است و لینک در این سری به دنبال پیدا کردن اوست.”
پلتفرم :  GameCube, Wii U

۲۷. “Half-Life”

Half-Life

امتیاز منتقدین: ۹۶
امتیاز کاربران: ۹
خلاصه داستان بازی: “این بازی که در دسته بندی بهترین بازی های ویدیویی دنیا تا به امروز جای گرفته، از داستان دوران باستانی شاه استفن استفاده کرده است و سازندگان آن با به کارگیری فناوری جدید، توانسته‌اند محیطی ترسناک در بازی به وجود آورند، به طوری که هر بازیکن برای زنده ماندن باید از تمام هوشش استفاده کند. Half-Life بیش از ۵۰ بار موفق به کسب جایزه سال از بسیاری از شرکت های ناشر بازی در سراسر جهان شده و  تحت عنوان بهترین بازی تاریخ بازی‌های کامپیوتری در سال ۱۹۹۹ نیز برگزیده شد.”
پلتفرم :  پی سی، مک، پلی استیشن ۲، لینوکس

۲۶. “The Elder Scrolls V: Skyrim”

The Elder Scrolls V: Skyrim

امتیاز منتقدین: ۹۶
امتیاز کاربران: ۸.۴
خلاصه داستان بازی: “سازنده قسمت بعدی بازی elder scrolls استودیو بازی‌های بتسدا است. اسکایریم یک داستان حماسی فانتزی را بازسازی کرده، و یک زندگی مجازی را به واقعیت افزودهاست. بازیکن این بازی باید در آن چیزهای بسیاری را کشف کند و همواره برای ادامه بازی بر سر دو راهی‌های مختلف  گیر می افتد. شما قادر به انتخاب کاراکتر مورد علاقه‌تان در بازی خواهید بود و می توانید آن را همان گونه که دوست دارید مجسم کنید و با آن به سمت آزادی افسانه‌ای پیش روید.
داستان روایی و ماجراهای الدر اسکرولز در این بازی بسیار جذاب و قابل فهم است. در این بازی عبور ابرهای مجازی، کوه ها، شهرهای شلوغ، مکان‌های زیبا و سیاه‌چاله‌های قدیمی را مشاهده می‌کنیم. شما می توانید در این بازی از صدها اسلحه و جادو برای مبارزه با دشمنان بهره ببرید. با سیستم جدید انتخاب کاراکتر در این بازی، بازیکن می‌تواند خود را به هر صورتی که دوست دارد در جریان بازی قرار دهد. به محض اینکه یک اژدها متولد می‌شود، باید تمامی اسرارشان  را آموخته و آن را تحت فرمان خود در آورید.”
پلتفرم : ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳، پی سی، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴،Nintendo Switch

۲۵. “The Legend of Zelda: Twilight Princess”

The Legend of Zelda: Twilight Princess

امتیاز منتقدین: ۹۶
امتیاز کاربران: ۹.۱
خلاصه داستان بازی: “یکی دیگر از سری عناوین Legend of Zelda نیز توانسته در فهترست بهترین بازی های ویدیویی تاریخ قرار گیرد. در ، لینک می‌تواند به یک گرگ تبدیل شود که در این بازی می‌خواهد سرزمین هایرول را پاکسازی کند. در این سری، شما به کمک موجودی اسرارآمیز به نام میدنا باید در برخی صحنه‌ها با استفاده از حرکات جدید و سیستم مبارزه سوار بر اسب، به لینک کمک کنید تا با انبوهی از سربازان دشمن بجنگد. در مسیر پرمخاطره لینک با معماهای بسیاری روبرو می‌شوید که باید از هوش خود استفاده کنید تا بتوانید ابزار و سلاح مورد نیاز را در مسیر پیدا کرده و هر چه زودتر ماموریت خود را به پایان برسانید.”
پلتفرم :  GameCube, Wii

۲۴. “Mass Effect 2”

Mass Effect 2

امتیاز منتقدین: ۹۶
امتیاز کاربران: ۸.۹
خلاصه داستان بازی:سه گانه “Mass Effect” یک ماجراجویی علمی تخیلی است که در یک جهان وسیع که از موجودات بیگانه و سیارات ناشناخته مرموز پر شده است، اتفاق می‌افتد. در  فصل دوم بازی، ارتش شیطانی سارن سربازان گرث را می‌بینیم که شکست خورده‌اند و انسان که پیروز جنگ بودند، باید همچنان برای بقای خود با موجودات شیطانی جدیدی بجنگند.”
پلتفرم :  پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰، پی سی

۲۳. “Tekken 3”

Tekken 3

امتیاز منتقدین: ۹۶
امتیاز کاربران: ۹.۱
خلاصه داستان بازی: “باری دیگر نیروهای یک شیطان قدیمی بیدار شده‌اند و با استفاده از سحر و جادو  می خواهند روح مبارزان را به تسخیر درآورند. بازی تکن ۳ دارای بی‌نظیرترین صحنه‌های مبارزه‌ای تاریخ صنعت بازی است. هدف برخی از این مبارزات انتقام است و برخی دیگر برای کسب افتخار مبارزه می‌کنند. در نهایت، همه برای نجات جان انسان‌ها می‌جنگند.”
پلتفرم :  پلی استیشن، Arcade

۲۲. “Batman: Arkham City”

Batman: Arkham City

 امتیاز منتقدین: ۹۶
امتیاز کاربران: ۸.۷
خلاصه داستان بازی: “طراحی این بازی توسط استودیو راک استدی صورت گرفته و توانسته مکانی را در فهرست بهترین بازی های ویدیویی تاریخ به خود اختصاص دهد. در واقع سازنده این بازی این قسمت از سری بازی‌های بتمن را مبتنی بر بازی جذاب و پرهیجان batman:Asylum طراحی کرده است؛ در این بازی بازیکنان به شهر آرخام اعزام می شوند، این شهر محلی امن برای انواع خلافکاران و گانگسترها در گاتهام محسوب می‌شود. داستان این بازی در خانه‌های زیرزمینی مخوف شهر گاتهام اتفاق می‌افتد.
پلتفرم :  ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳، پی سی، مک، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان،Wii U

۲۱. “The Orange Box”

The Orange Box

امتیاز منتقدین: ۹۶
امتیاز کاربران: ۹.۲

خلاصه داستان بازی: “بازی‌های The orange box در دسته بازی Half-Life 2 قرار گرفته و توانسته نام خود را به عنوان یکی از بهترین بازی های ویدیویی تاریخ مطرح نماید. بازیکن این بازی مجدداً یکی از وسایل پژوهشی دانشمند معروف، گوردون فریمن را بر می‌دارد و به ناگاه خود را در زمین بیگانگان پیدا می‌کند که در همه جای آن پر از استخوان و جمجه مردگان دیده می شود و جمعیت آن پیوسته در حال کم شدن است. فریمن به عنوان ناجی این جهان باید به دنیای Black Mesa برگردد. افراد زیادی برای نجات جانشان روی او حساب کرده‌اند.”

پلتفرم : ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن۳،پی سی، لینوکس، مک

۲۰. “Resident Evil 4”

Resident Evil 4

امتیاز منتقدین: ۹۶
امتیاز کاربران: ۹.۴
خلاصه داستان بازی: “در رزیدنت اویل ۴، دوباره بازیکنان با لئون کندی روبرو می‌شوند. کندی یک افسر پلیس تازه کار آرمانگرا در دپارتمان پلیس شهر راکون است که از رزیدنت اویل ۲ به این مجموعه افزوده شده است. شش سال از هنگام تخریب شهر راکون می گذرد و در این مدت، دولت آمریکا توانسته تشکیلات گروه تبهکارانه Umbrella را از بین ببرد. گذری سریع به سال ۲۰۰۴ داریم، بازیکنان دوباره به لئون که اکنون یک مامور ارشد ماموریت‌های سری است، پیوستند.
ماموریت او در این سری بررسی پرونده ربوده شدن دختر رییس جمهور است و طبق بررسی‌هایی که انجام داده، او در مکانی در اروپا نگهداری می‌شود. در حین ماموریت، او با ماجراهای وحشتناک زیادی روبرو می‌شود و باید پس از گذراندن تمامی مشکلاتی که برایش پیش می‌آید، سرانجام باید کسی که دختر رییس جمهور را دزدیده است را پیدا کند.”
پلتفرم : GameCube, PlayStation 2, Microsoft Windows, Wii, Zeebo, iOS, PlayStation 3, Xbox 360, Android, PlayStation 4, Xbox One

۱۹. “Uncharted 2: Among Thieves”

Uncharted 2: Among Thieves

امتیاز منتقدین: ۹۶
امتیاز کاربران: ۸.۸
خلاصه داستان بازی: “ناتام دریک شکارچی خوش شانس در بازی  Uncharted2:Among thieves دوباره به صحنه بازگشته است. این بازی یک بازی سوم شخص است و در ژانر اکشن ماجراجویی و شوتر توسط کمپانی پرافتخار ناتی داگ ساخته شده‌است. دریک در این قسمت به دنیای ترسناک دزدها و جویندگان طلا برمی‌گردد و برای اینکه از هر مرحله عبور کند باید از چنگ این افراد در امان بماند.
هنگامی که دریک به سفری به تپه کوه‎های افسانه‎ای اطراف هیمالیا که شامبالاها معروف است، فرستاده می‎شود ناگهان خود را در وسط یک بازی خطرناک می‌بیند که یک طرف آن تبهکاران حرفه‌ای هستند که به دنبال گنج‎های افسانه‎ای شهر گمشده می‎گردند. اما آیا برای اینکه  او از هر مرحله عبور کند، همیشه خوش شانس خواهد بود؟ در این بازی از  بهترین بازی های ویدیویی دنیا تا به امروز هیجان را تجربه کنید.”
پلتفرم :  پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ۴

۱۸. “GoldenEye 007”

GoldenEye 007

امتیاز منتقدین: ۹۶
امتیاز کاربران: ۹.۱
خلاصه داستان بازی: “شما در این بازی تحت عنوان جیمز باند به ایفای نقش خواهید پرداخت. شما مامور جمع‎آوری اطلاعات از پروژه سری سلاح ماهواره‎ای که به GoldenEye یا همان چشم طلایی معروف استخواهید بود. مامور M اطلاعات مورد نیاز اهداف و ادامه ماموریت را به شما می‌رساند. و  شاخه Q با عرضه فراوان سلاح و ابزارها از شما پشتیبانی می‌کند. مأموریت شما در مرکز سلاح‎های شیمیایی شدیدا محافظت شده در سد بیلیوروری در اتحاد جماهیر شوروی آغاز می‎شود.
  به هر طرف که نگاه کنید می‎توانید شلیک کنید و ۱۲ قابلیت تعاملی سه بعدی با محیط در این بازی طراحی شده است. از ویژگی‎های مخفی خود در عبور از گیت های امنیتی بین المللی استفاده کنید و به یاد داشته باشید که پرسنل ارتش مدام در حال افزایش بوده و وظیفه شما کشتن این افراد است.”
پلتفرم :  Nintendo 64

۱۷. “BioShock”

BioShock

امتیاز منتقدین: ۹۶
امتیاز کاربران: ۸.۹
خلاصه داستان بازی: “در دسته‌بندی بازی‎های تیراندازی خیابانی و هوش مصنوعی در تصویرسازی دنیای واقعی، این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های ویدیویی تاریخ یک تجربه منحصر به فرد برایتان به ارمغان می‌آورد، به طوری که درهنگام بازی، قادر به پیش‌بینی هیچ‌کدام از صحنه‎های بازی نخواهید بود. پس از اینکه هواپیمای شما در میان آب‎های یخ زده سقوط می‎کند، شما کاملا تصادفی با شهری در زیر دریا که رپچر نام دارد، آشنا می‎شوید. این شهر بر اثر زلزله در زیر آب فرو رفته است. زندگی در آن بیشتر به عنوان یک جامعه ایده آل گرا برای گروهی از دانشمندان، هنرمندان و صنعتگران به شمار می‎رود.
نگهبانان این شهر همیشه جسد شهروندانی که به قتل رسانده‌اند را در خیابان‌های شهر ریخته و انسان‌های جهش یافته ژنتیکی، در هر صحنه آماده اند تا به شما حمله کنند.
علاوه بر آن شما می‎توانید با دستکاری ژنتیکی در بدن خود از طریق ایستگاه‎های پلاسمید که در نقاط مختلف شهر وجود دارد نیز قدرت خود را بهبود بخشید. در این بازی شاهد نسل جدیدی از گرافیک بازی که به جزئی‌ترین ویژگی‌های زندگی در زیر آب می‌پردازد خواهید بود. شما در این بازی انتخاب‎های بسیاری خواهید داشت و باید تصمیمات منطقی بگیرید که در نهایت این سوال در ذهنتان شکل می‌گیرد که آیا شما امید افرادی که قصد نجات شهر دارند را از آنها می‌گیرید و یا آنها را نجات خواهید داد؟”
پلتفرم :  ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن۳، پی‌سی، مک، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، آی او اس

۱۶. “Half-Life 2”

Half-Life 2

امتیاز منتقدین: ۹۶
امتیاز کاربران: ۹.۲

خلاصه داستان بازی: “بازی Half Life 2 ادامه‌ای است بر عنوان بسیار موفق سال ۱۹۹۸ میلادی. این بازی علاوه بر بهره گیری از حس تعلیق و چالش‌های موجود در نسخه اول، با زبان طراحی جدید خود دنیای جدیدی را در بازی‌های ویدیویی پایه نهاد. تمامی حرکات و اعمال بازیکن تاثیری کامیل بر روی اجسام موجود در بازی داشت. در بازی Half Life 2 داستان مشابه و بر اساس نسخه اصلی بوده و با دنیایی مملو از موجودات فضایی روبرو هستیم. گوردون فریمن، شخصیت اصلی و دانشمند سرشناس، وظیفه دارد که این دنیای سیاه و خبیث سراسر آشوب را از دست موجوداتی که خود وی به اشتباه از Black Mesa آزاد کرده، برهاند. تمامی مردمان زمین از جمله کسانی که او به آنها اهمیت می‌دهد، چشم به دستان او دوخته‌اند…”

پلتفرم :  پی‌سی، ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳، مک، لینوکس، اندروید

۱۵. “NFL 2K1”

NFL 2K1

امتیاز منتقدین: ۹۷ از ۱۰۰
امتیاز کاربران: ۶.۳ از ۱۰
خلاصه داستان بازی: “بازی NFL 2001 یکی از نسخه‌های مطرح مسابقات فوتبال آمریکایی بوده که توانسته در بین بهترین بازی های ویدیویی تاریخ مکانی را به خود اختصاص داده و به عنوان یک بازی هیجان انگیز و بسیار سرگرم کننده و جداب شناخته می‌شود.”

پلتفرم :  Dreamcast

۱۴. “Halo: Combat Evolved”

Halo: Combat Evolved

امتیاز منتقدین: ۹۷
امتیاز کاربران: ۸.۶
خلاصه داستان بازی: “به دنیای پر رمز و راز هالو وارد شوید. سیاره‌ای حلقه‌ای شکل که بیگانگان فضایی ساکن آن هستند. به عنوان ابرسرباز سپاه انسان‌ها که به رییس بزرگ معروف است، شما باید به کشف اسرار این سیاره حلقه‌ای شکل بپردازید و هرگونه خطر حمله احتمالی که ساکنین زمین را تهدید می‌کند، خنثی کنید. در طی ماموریت، شما به صورت تن به تن، درون و بیرون وسیله نقلیه با اسلحه‎های انسان ها و اسلحه‎های بیگانگان فضایی مبارزه خواهید کرد.
حمله به استحکامات دشمن،حمله به لابراتورهای زیرزمینی، نجات دوستان اسیر شده، و شلیک به نیروهای دشمن از جمله اهداف شمادر این بازی هستند. در این بازی می‌توانید با سه نفر دیگر از دوستان‎تان به صورت گروهی بازی کنید و این امکان وجود دارد که هم‎تیمی باشید و یا دو به دو در تیم‎های مقابل با یکدیگر در ماموریت‎های مختلف مبارزه کنید.”

پلتفرم :  ایکس باکس، پی‌سی، مک،ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان

۱۳. “Grand Theft Auto III”

Grand Theft Auto III

امتیاز منتقدین: ۹۷
امتیاز کاربران: ۸.۵
خلاصه داستان بازی: “یکی دیگر از نسخه‌های بازی مشهور GTA نیز توانسته در فهرست بهترین بازی های ویدیویی تاریخ قرار گیرد. بازیکنان این عنوان در قلب یک فیلم گنگستری جای گرفته‌اند و به قادر به تردد در شهر هستند و می توانند اتفاقات مختلف را رقم بزنند. این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی، ۵۰ وسیله بیشتر، شامل انواع ماشین‌های اسپورت و تراک‌های کند و حتی قایق‌های تندرو در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. سه ساعت از انواع ژانرهای موسیقی مانند اپرا، درام، راک ، پاپ، دیسکو و … در این بازی کار شده که حال و هوای جالبی به آن بخشیده‌است.”
پلتفرم :  پلی استیشن ۲، پی‌سی، ایکس باکس، مک، اندروید، آی او اس، فایر او اس
  • بیشتر بخوانید :

۱۲. “Metroid Prime”

Metroid Prime

امتیاز منتقدین: ۹۷
امتیاز کاربران: ۹.۳
خلاصه داستان بازی: “ساموس در ماموریتی جدید به دنبال این است که معمای دیوارهای مخروبه تالون IV را کشف کند. در این بازی، شما به عنوان یک کارآگاه خبره بازی می‌کنید و بازی را از چشم او می‌بینید و که اطلاعات را از سطح انرژی فعلی تا مهمات را در تصویر نشان می‌دهد.
شما با استفاده از تجهیزاتی مثل جلیقه ضد گلوله و اشعه لیزر به انجام مأموریت خود می‌پردازید. وظیفه شما شلیک به درهای قفل شده و حل معماهاست. در هر مرحله باید دشمنانتان را نابود کرده و به مرحله بعدی بروید. حل معماهای بازی توسط شما و گردآوری اسحه‌های بیشتر، میزان پیشبرد و موفقیت شما در این بازی را نشان می‌دهد. با حل هر یک از معماهای بازی، گیم پلی جدیدی برای شما ایجاد خواهد شد.”
پلتفرم :  GameCube, Wii

۱۱. “Perfect Dark”

Perfect Dark

امتیاز منتقدین: ۹۷ از ۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۹ از ۱۰

خلاصه داستان بازی: “بازی اکشن Perfect Dark نیز یکی دیگر از عناوین حاضر در فهرست بهترین بازی های ویدیویی جهان است. در این بازی شما تحت عنوان مأمور جدید انستیتو کرینگتون، به نام جوآنا دارک، باید از راز و رمز آخرین فناوری شرکت دیتا داین مطلع شوید. پیشبرد این مأموریت می‎تواند به نجات جان انسان‌ها بیانجامد.”

پلتفرم :  ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان،  Nintendo 64

۱۰. “Tony Hawk’s Pro Skater 3”

Tony Hawk's Pro Skater 3

امتیاز منتقدین: ۹۷
امتیاز کاربران: ۷.۴

خلاصه داستان بازی: “شما  به صورت گروهی قادر به انجام این بازی هستید. با ۴ نفر از دوستانتان از طریق شبکه یا اینترنت بازی کنید. حالت‌های Trick attack و گرافیتی این بازی، جذابیتی دوچندان به آن بخشیده است.”

پلتفرم :  پلی استیشن۲، پلی استیشن، ایکس باکس، پی‌سی، مک، Game Boy Color, GameCube, Game Boy Advance, Nintendo 64

۹. “The Legend of Zelda: Breath of the Wild”

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

امتیاز منتقدین: ۹۸ از ۱۰۰
امتیاز کاربران: ۷.۶ از ۱۰
خلاصه داستان بازی: “هر چیزی را که تاکنون در مورد بازی افسانه زلدا می‌دانستید فراموش کنید؛ در این نسخه از افسانه زلدا، به دنیای اکتشافات جدید و ماجراجویی‌های متفاوت گام بر می‌دارید، و به هر قسمت از این مجموعه بازی جذاب قدم می‌گذارید. در حقیقت، این بازی مرزی قابل تحسین بین دو نسل متفاوت از این سری بازی است. با گذر از زمین‌های کشاورزی،جنگل‌ها، کوه‌ها به اکتشافات جدیدی، از امپراطوری نابود شده‌ی Hyrule خواهید رسید.”
پلتفرم : Wii U, Switch

۸. “Super Mario Odyssey”

Super Mario Odyssey

امتیاز منتقدین: ۹۷
امتیاز کاربران: ۹

خلاصه داستان بازی: “ماریو در این بازی که جزو بهترین بازی های ویدیویی دنیا تا به امروز است، سفری جدید به دنیایی ناشناخته را آغاز می‌کند. هر کدام از مناطق بازی، محیط بسیار بزرگی را به شکل Sandbox گونه در مقابل شما قرار می‌دهد که می‌توانید در آن‌ها گشت و گذار کنید، بدوید، بپرید و معماهای مختلف موجود در آن‌ها را حل کنید. پرتاب کلاه ماریو از جمله اقدامات جدید این بازی است، با پرتاب این کلاه به سمت موجودات دیگر، می‌توانید کنترل آن‌ها را به دست بگیرید.”

بپلتفرم : Switch

۷. “Grand Theft Auto V”

Grand Theft Auto V

امتیاز منتقدین: ۹۶
امتیاز کاربران: ۷.۹
خلاصه داستان بازی: “این بازی حکایتی از شهر لس سانتوس است که پر از گورهای دسته جمعی است و سلبریتی‌ها در این شهر هر روز در حال ناپدید شدن هستند. در این دنیای بی‌رحم اقتصادی، شما باید به نجات خود فکر کنید. در این بین، سه خلافکار حرفه‍‌‌‌ ای می خواهند شانسشان برای موفقیت را امتحان کنند. فرنکلین یک قمارباز خیابانی است که همواره در جستجوی راهی برای رسیدن به پول است.
مایکل یک زندانی معروف بوده، که سابقه درخشانی ندارد و به دنبال فرصتی برای معروف شدن می گردد. هر کدام از این سه خلافکار با استفاده از گزینه های در دسترس، باید برای نجات جان خود همواره ریسک های مختلف را انجام دهند.”
پلتفرم :  ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۳، پلی استیشن۴، pc

۶. “Super Mario Galaxy 2”

Super Mario Galaxy 2

امتیاز منتقدین: ۹۷
امتیاز کاربران: ۹.۱

خلاصه داستان بازی: “دنیای ماریوی ۲ در واقع نام دنباله بازی اصلی با همین نام است که توانسته رتبه ششم را در فهرست بهترین بازی های ویدیویی جهان به خود اختصاص دهد. این بازی مبتنی بر برخی از قوانین فیزیکی و جاذبه و اکتشافات مختلف در حین بازی است اما این بار فضاهای جدید و ویژگی‌های جدید در بازی مشاهده می‌کنیم، هدف این فضاها به چالش کشیدن بازیکن است.

در برخی مرحله‌ها، ماریو می‌تواند با دایناسوری به نام یوشی، همراه شده و از زبانش برای کسب برخی از آپشن‌ها استفاده کند و سپس از آن‌ها تحت عنوان سلاح، برای پرتاب به سمت دشمنانش استفاده کند. این بازی به برخی از امکانات جدید، مانند سوراخ کردن صخره‌ها برای عبور از موانع مجهز شده است و بازیکنان قادر به استفاده از این امکانات خواهند بود.”

پلتفرم : Wii

۵. “Super Mario Galaxy”

Super Mario Galaxy

امتیاز منتقدین: ۹۷
امتیاز کاربران: ۹
خلاصه داستان بازی: “نینتندو تحت عنوان قهرمان اصلی بازی، گام نهایی را بر می‌دارد. ماریو به فضا می‌رود. در نسل جدید بازی که در دسته بهترین بازی های ویدیویی جهان تا به امروز قرار دارد، به ماریو و دوستانش بپیوندید. وقتی برخی موجودات حاضر در بازی با پرنسز پیچ به فضا فرار می‌کنند، ماریو به دنبال آنها رفته و از تمامی خطرات موجود در تمامی کهکشان‌های پیش رو استقبال می‌کند. در این سری بازی ماریو، ماریو و پرنسز پیچ و دشمنان قدیم و جدید را مشاهده می‌کنید.
بازیکنان می‌توانند با دیویدن و پریدن با دشمنان بجنگند و تمام سیاره‌های کهکشان را به دنبال پرنسز پیچ بگردند. از هنگامی که دسترسی به این بازی در کنسول‌های Wii Remote آغاز شد، بازیکنان می‌توانند از همه دکمه‌هایی که در دسته بازی قرار دارند، بهره ببرند تا موفق شوند. ماریو از تمامی حالات خاصی که در کنسول‌های Wii Remote و کنترلرهای نانچاک وجود دارد، استفاده می‌کند و با تکان دادن دسته و یا حتی اشاره و یا کشیدن آن به سمتی، حرکاتی از خود نشان می‌دهد که تا قبل از این، مشابه آن را ندیده‌اید.”
پلتفرم :  Wii

۴. “SoulCalibur”

SoulCalibur

امتیاز منتقدین: ۹۸
امتیاز کاربران: ۸.۶
خلاصه داستان بازی: “این بازی داستان روح و شمشیر است که دنیا و همه تاریخش را تغییر می‌دهد  و داستان آن برای ابدیت روایت شده است. در این بازی، این بار مبارزان مسلح قدرتمندی به روی صحنه سگا دریم کست بازگشته‌اند. بازی Soulcaliber از گرافیک فوق‌العاده، مبارزان استثنایی بهره‌مند شده است، به طوری که وقتی در حال انجام این بازی هستید، به طور شگفت انگیزی،سرتان گیج می‌رود.”
پلتفرم : دریم کست، آی او اس، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، Arcade

۳. “Grand Theft Auto IV”

Grand Theft Auto IV

امتیاز منتقدین: ۹۸
امتیاز کاربران: ۷.۵
خلاصه داستان بازی: “فکر می‌کنید در دنیای امروزی، رویای آمریکایی‌ها چیست؟ رویای نیکو بلیچ، دریانوردی با قایقش از اروپا تا آمریکا است. این تنها راهی برای فرار او از گذشته‌اش است. نیکو بلیچ به خاطر پسرعمویش رومان، با هم سفری خطرناک به شهر لیبرتی خواهند داشت تا شانسشان را برای ساختن یک زندگی موفق بیازمایند. در این حین، آنها به شدت به خلافکاران حرفه ای و دزدان خیابانی مقروض شده و کم کم متوجه می شوند که دنیای واقعی با رویایی که در سر داشتند بسیار متفاوت است و شهری که آن را به خاطر پول و فرصت های زیادیش به آن علاقه مند بودند و شهر آرزوهایشان بود، حال کابوس هر شبشان شده است. این خط داستانی بازی GTA IV است که توانسته رتبه سوم را در فهرست بهترین بازی های ویدیویی جهان به خود اختصاص دهد.”
پلتفرم :  پلی استیشن۳، ایکس باکس ۳۶۰، pc

۲. “Tony Hawk’s Pro Skater 2”

Tony Hawk's Pro Skater 2

امتیاز منتقدین: ۹۸
امتیاز کاربران: ۷.۴
خلاصه داستان بازی: “هاک برگشته است!با فناوری و ترفندهای جدید!
در این بازی قادر به بازی به جایتونی هاک، اسکیت باز مشهور و افسانه‌ای، یا هر یک از ۱۲ اسکیت باز معروف دیگر هستید، حتی می‌توانید اسکیت بازهای ویژه خود را سفارشی کرده و بسازید. حالت‌های طراحی شده در این بازی شامل بازی تک نفره، دو نفره و در حالات trick attack، گرافیتی، Tag and horse هستند. شما همچنین، به طور واقعی قادر به ساخت محل بازی اسکیت خود در ادیتور سه بعدی نیز خواهید بود.”
پلتفرم :  PlayStation, PC, Game Boy Color, Dreamcast, Mac, Game Boy Advance, Nintendo 64, iOS, Xbox

۱. “The Legend of Zelda: Ocarina of Time”

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

امتیاز منتقدین: ۹۹
امتیاز کاربران: ۹.۲
خلاصه داستان بازی: “بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time توانسته رتبه نخست را در فهرست بهترین بازی های ویدیویی تاریخ به خود اختصاص دهد. در این نسخه از افسانه زلدا، لینک به عنوان یک بچه کوچک، توسط گاندرونف، شاه دزدان سرزمین گردو ، فریب می‌خورد. شیاطین انسانی برای دسترسی به قلمرو مقدس از لینک استفاده می‌کنند. قلمرو مقدس جایی‌ست که او دستانش را بر روی صدف Triforce قرار می‌دهد و چشم انداز زیبای Hyrullan را به یک بیابان بی آب و علف تبدیل می‌کند. لینک مصمم است تا مشکلاتی که خودش در ایجادشان نقش داشته را رفع کند. بنابراین با کمک دوستش رائورو با در زمان سفر می‌کند تا به قدرت هفت حکیم دست پیدا کرده و تمامی مشکلات را حل کند.”
پلتفرم : 
موافقین ۰ مخالفین ۰ 19/02/19
mehrdad cheshmi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی