toystick

اخبار بازی ها و پلتفرم های بازی روز دنیا

toystick

اخبار بازی ها و پلتفرم های بازی روز دنیا

toystick

این سایت بروز ترین بازی ها و لوازم الکتورنیکی رو انتخاب تجزیه و تحلیل می کند و از بروز ترین امکانات استفاده می کند تا بهترین سایت تجزیه و تحلیل بازی های ویدویی و کنسول های بازی و لوازم الکتورنیکی باشد


با تشکر فراوان از بازدید کندگان و دنبال کنندگان عزیز

مهرداد چشمی
ریس سایت toystik

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
پیوندها

بازی Blood

Saturday, 22 December 2018، 12:54 PM

بازی Blood

یکی از مشهورترین بازی‌های تیراندازی اول شخص که در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی به بازار عرضه شد، بازی خون (Blood) بود. این بازی در سال ۱۹۹۷ میلادی توسط شرکت Monolith طراحی شد و به سرعت توانست به جایگاهی بسیار بالا نزد هواداران و منتقدان دست یابد. یکی از خصوصیات بارز بازی Blood خشونت بسیار موجود و طراحی و صداگذاری بسیار ترسناک آن بود که موجب شد با برچسب سنی بزرگسال (M) به بازار عرضه گردد. بازی Blood با استفاده از موتور گرافیکی بیلد (Build) ساخته و برای سیستم عامل داس (MS-DOS) طراحی شده بود و قابلیت بازی به صورت تک نفره و یا چند نفره تحت شبکه را داشت.

 Monolith طراح این بازی، یک شرکت بازی سازی آمریکایی بود که در سال ۱۹۹۴ میلادی تاسیس شده و این بازی اولین تجربه این شرکت بحساب می آمد. موفقیت بازی Blood و قسمت دوم آن Blood II:The Choosen موجب پیشرفت این شرکت گردید و این شرکت را به یکی از شرکت‌های موفق بازی سازی تبدیل نمود. از دیگر عناوینی که توسط شرکت Monolith منتشر شده می‌توان به سری بازی‌های No One Lives Forever و F.E.A.R اشاره نمود.

شخصیت‌های بازی Blood

شخصیت اصلی این بازی یک تیرانداز حرفه‌ای و بی‌رحم از تگزاس بوده که کالب (Caleb) نام دارد. وی از خشونت و خونریزی بسیار لذت برده و بعد از کشتن حریفان با لبخند و ادای جملاتی طنز میل خود به خونریزی را نشان می‌دهد. دشمن اصلی کالب، شیطانی است به نام چرنوبوگ (Tchernobog) که رهبر فرقه اهریمنی کابال (Cabal) بوده و به نوعی رهبر و مرشد قبلی کالب نیز بحساب می‌آید. از دیگر شخصیت‌های بازی Blood می‌توان به اوفیلا (Ophelia Price) اشاره کرد که معشوقه کالب است.

داستان بازی

جریان بازی Blood در اواخر دهه ۱۹۲۰ روی می‌دهد. شرکت Monolith اطلاعاتی از گذشته شخصیت‌ها ارائه نکرده و فضای بازی را گنگ و مبهم نگه داشته که همین امر بر هرچه بیشتر ترسناک‌تر شدن آن افزوده است. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، کالب یک تیرانداز اهل تگزاس است که از اعضای فرقه کابل بحساب آمده و مشغول خدمت به خدای تاریکی ، چرنوبوگ است.

 

کالب پس از ملاقات با زنی به نام اوفلیا پرایس به عضویت این فرقه درمی‌آید. اوفیلا که همسر و فرزندش توسط کابال به قتل رسیده اند، مجبور به خدمت در این فرقه شده و وضعیت روحی و روانی مناسبی ندارد. کالب به پرستاری از او پرداخته و با معالجه وی او را به زندگی باز می گرداند. این دو به همراه دو شخصیت دیگر به نام‌های اسماعیل (Ishmael) و جبرئیل (Gabriel) مراحل پیشرفت و ترقی در فرقه را به سرعت طی کرده و به فرماندهان ارشد ارتش تاریک چرنوبوگ (The Chosen) تبدیل می‌گردند. اما به دلیل نافرمانی، کالب دچار خشم چرنوبوگ شده و توسط وی به قتل می‌رسد. اوفلیا نیز توسط چه‌اوگ (Cheogh) یکی از اهریمنان کابال به نقطه‌ای نامعلوم منتقل می‌گردد.

 

 

این اتفاق‌ها دراواسط قرن ۱۹ میلادی رخ داده و بازی در سال ۱۹۲۸ میلادی و برخاستن دوباره کالب از قبر شروع می‌گردد. کالب تصمیم داشته که با قدرت خارق العاده خود، یک تنه به جنگ ارتش جرنوبوگ و فرقه کابال رفته و انتقام خود و اوفلیا را از او بگیرد. بازی که با برخواستن کالب شروع شده بود، با ادای جمله “من… دوباره زنده شدم.” همراه شده و با نورپردازی و رنگ‌آمیزی خاص خود نوید یک بازی بسیار ترسناک را به بازیکن می‌دهد.

 

بازی Blood گرافیک بسیار بالایی (برای زمان خود) داشته و با استفاده از اسلحه‌های نسبتا محدود ولی کارآمد، نقشه‌ها و محیط بازی پیچ در پیچ و درگیر کننده، حریفان ترسناک در کنار صداگذاری و موسیقی زمینه بسیار هماهنگ، تجربه‌ای بسیار جالب را برای کاربر رقم زده و علاوه بر درگیر کردن وی در طول انجام بازی، آن را در زمره فراموش نشدنی‌ترین و تاثیرگذارترین خاطرات وی قرار می دهد.

مراحل بازی Blood

بازی Blood یک بازی بسیار سخت بوده و بازیکن حتی در ساده‌ترین سطح بازی نیز نیاز به ذخیره کردن و سعی و تلاش مجدد دارد. اسلحه حریفان که شامل زامبی‌ها، راهب‌ها، حیواناتی مانند موش و خفاش، هیولاها و… بسیار قوی بوده به سرعت موجب مرگ کالب می‌گردند.

این بازی چهار مرحله اصلی داشته که هر کدام شامل ۸ الی ۹ مرحله فرعی هستند. بازیکن می‌بایست با عبور از امکانی مانند ساختمان‌ها، معابد و … و با کشتن حریفان، کلیدهای مورد نیاز را بدست آورده و خروجی مرحله را پیدا نمایند. این چهار مرحله اصلی عبارتند از:



  • The Way of All Flesh
  • Even Death May Die
  • Farewell to Arms
  • Dead Reckoning

اسلحه‌ها در بازی Blood

  • چنگک (Pitchfork) اولین اسلحه کالب در بازی Blood.
  • پرتاب کننده آتش (Flare Gun) اولین اسلحه آتشین کالب.
  • شاتگان دولول (Sawed Off Shotgun) یکی از محبوب‌ترین اسلحه‌ها در این سبک از بازی‌ها.
  • مسلسل (Thopson’s Machine Gun).
  • پرتاب کننده بمب (Napalm Launcher) یک اسلحه بسیار مرگبار.
  • دینامیت (Dynamite).
  • اسپری آتشین (Aerosol Can) که با استفاده از یک فندک دشمنان را به آتش می کشد.
  • عروسک جادویی (Voodoo Doll).
  • تفنگ تسلا (Tesla Cannon) یکی از قوی‌ترین اسلحه های بازی Blood.
  • عصای جادویی (Life Leech).

دشمنان در بازی Blood

همانطور که پیشتر اشاره شد، تنوع شخصیت‌ها در این بازی نسبتا زیاد بوده و تعداد بسیاری از انواع موجودات شیطانی بر سر راه کالب برای رسیدن به هدف وی وجود دارد. این دشمنان عبارتند از:

  • Zombie
  • Cultist
  • Fanatic
  • Gargoyle
  • Stone Gargoyle
  • Bone Eel
  • Gill Beast
  • Bloated Butcher
  • Hand
  • Phantasm
  • Spider
  • Hell Hound
  • Cerberus
  • Tchernobog

Zombie

این زامبی‌ها با الهام از نمونه‌های موجود در فیلم Night of The Living Dead ساخته شده‌اند و پرتعدادترین دشمن کالب بحساب می‌آیند. این موجودات از هوش پایینی برخوردار بوده و معمولا در زیر زمین مخفی می‌شوند. با عبور از نزدیکی آن‌ها، این موجودات به روی زمین آمده و به تعقیب کالب می‌پردازند. سلاح آنها نیز یک تبر است.

Cultist

این دشمنان از راهب‌های فرقه کابال هستند و ماموریتشان پیدا کردن و به قتل رساندن کالب است. این موجودات نیز سطح هوش بالایی نداشته ولی می‌توانند با مخفی شدن پشت درها و دیوارها، مشکلاتی را برای بازیکن بوجود آورند. لباس راهب‌ها رنگی قهوه‌ای کم رنگ به تن داشته و سلاح مورد استفاده آنها نیز یک شات‌ گان (Shotgun) است.

Fanatic

این دسته از حریفان کالب، عملکردی نسبتا مشابه با راهب ها دارند. پوشش آنها مانند راهب‌ها بوده و رنگی خاکستری دارد. اسلحه مورد استفاده آنها نیز مسلسل خودکار (Tompson) بوده و از دقت بالاتری نسبت به شاتگان برخوردار است.

Gargoyle

این دسته از موجودات، قابلیت پرواز را داشته و در دوگونه مختلف در بازی Blood وجود دارند. گونه اول Flesh Gargoyle نام داشته و رنگی مانند مس دارند. این موجودات با پرتاب استخوان اقدام به حمله نموده و با توجه به قابلیت پرواز، توانایی تعقیب سریع کالب را دارند.

دومین گونه این موجودات Stone Gargoyle نام داشته و از قدرت بسیار بالاتری نسبت به Flesh Gargoyle برخوردار است. بدن سنگی آنها یک سپر محافظتی بوده و اسلحه هایی پرقدرت مانند تفنگ تسلا و عروسک جادویی بیشرتین تاثیر را بر روی آن دارند. این دشمنان با استفاده از گلوله‌های آتشینی که از چشمانشان خارج می‌گردد، به کالب حمله می‌کنند.

Gill Beast و Bone Eel

این دو موجود در آب زندگی کرده و معمولا با همدیگر به کالب حمله می کنند. روش حمله Bone Eel معمولا از پشت بوده ولی Gill Beast که بسیار قوی‌تر از آن است، به طور مستقیم و از روبرو حمله می کند.

Bloated Butcher

قصاب‌ها، از قدرت نسبتا بالایی برخوردار هستند. این موجودات نیز همانند Zombie ها با الهام از فیلم سینمایی Night of The Living Dead ساخته شده اند. روش حمله آنها از با استفاده از پرتاب چاقو و مایعات سمی است.

Hand

دست یکی از آزاردهنده ترین موجودات در بازی Blood بوده و با فشردن گلو موجب خفه شدن کالب می گردند. روش مقابله با آنها نیز فشردن سریع و مداوم دکمه Use (دکمه ای که برای باز کردن درها و یا سوییچ‌ها به کار می‌رود) است.

Phantasm

شبح یکی از دشمنان نسبتا قوی بازی Blood بوده و موجودی مابین دنیای مردگان و زندگان بشمار می آید. شبح قابلیت ناپدید شدن را داشته و به این دلیل از بین بردن آن کاری دشوار است. علاوه بر این سرعت این موجود نیز بسیار بالا بوده و به همین دلیل فرار از دست آن نیز کاری بسیار مشکل است.

Spider

عنکبوتها در دو نوع مختلف در این بازی حضور دارند. عنکبوت مادر توانایی تولید عنبکوت‌های کوچک را داشته و بوسیله سم خود کالب را مسموم می‌نمایند.

Hell Hound

موجودی است شبیه سگ که به پرتاب آتش اقدام به حمله می‌کند. این سگ نمونه ای شبیه به Cerberus است.

Cerberus

سربروس موجودی است دو سر که با آتشی که از دهانش بیرون می‌زند به کالب حمله می‌کند. این موجود نام خود را از یک حیوان اسطوره‌ای یونان باستان گرفته است. سربرس یک گونه بزرگ از Hell Hound است.

Tchernobog

رهبر فرقه و دشمن اصلی کالب که در آخرین مرحلخ بخش Dead Reckoning در مقابل کالب قرار می‌گیرد.

دنباله‌ها و افزونه‌ها

برای بازی Blood به طور رسمی دو افزونه ارائه شده است. این دو افزونه Cryptic Passage و Plasma Pak نام داشتند که به نوعی قسمت‌های پنجم و ششم بازی بحساب می‌آیند. قسمت دوم این بازی نیز Blood II:The Choosen نام داشت. این بازی در سال ۱۹۹۸ میلادی توسط شرکت Monolith برای سیستم عامل Windows 95 عرضه شد. داستان این بازی در سال ۲۰۲۸ میلادی اتفاق می‌افتاد. این بازی نتوانست موفقیت نسخه اول بازی را تکرار نماید.

این بازی همانطور که اشاره شد به موفقیت زیادی بین منتقدین و طرقداران بازی‌های کامپیوتری دست یافت. سایت GameSpot به این بازی نمره ۸.۳ از ۱۰، سایت Steam نمره ۹ از ۱۰  و سایت IGN نمره ۸.۵ از ۱۰ را اختصاص داده است. این بازی با توجه به سبک و داستان بازی نه تنها یکی از موفق‌ترین عناوین موجود در بازی‌های سبک تیراندازی اول شخص بوده، بلکه یکی از بهترین بازی‌های کامپیوتری دهه ۹۰ میلادی نیز بشمار می‌آید.

این بازی برای اجرا به یک دستگاه کامپیوتر خانگی با مشخصات زیر نیاز داشت:

  • پردازنده پنتیوم (Pentium)
  • سیستم عامل داس ۴.۰ به بالا
  • حافظه (RAM) معادل ۱۶ مگابایت
  • کارت گرافیک VGA
  • کارت صدا
  • مودم (برای بازی تحت شبکه | حداکثر تا ۸ نفر)

 

نام بازی Blood
سیستم عامل MS-DOS
شرکت سازنده Monolith
سال ساخت ۱۹۹۷
درجه سنی M یا ۱۸ سال به بالا
سبک بازی تیراندازی اول شخص (FPS)

 

در انتها توجه شما را به تصاویری اختصاصی از محیط این بازی جلب می‌نماییم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ 18/12/22
mehrdad cheshmi

بازی نوستالژیک

نظرات  (۱)

22 December 18 ، 13:05 محسن حیدری
وبلاگ خوبی دارید :)
پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی